"Holder DU afstand, så holder JEG godt øje til dig"

10-07-2015
”Holder DU afstand, så holder JEG godt øje til dig”
Ovenstående er ét af tre vinderslogans fra Færdselsgruppens slogankonkurrence, der fra næste uge vil være at finde på streamers til at sætte på landbrugsmaskiner.

Slogankonkurrencen blev udskrevet i forlængelse af lanceringen af Færdselsgruppens kampagnefilm At kende hinanden er vejen frem. Kampagnen har til formål at forbedre trafiksikkerheden gennem gensidig forståelse og hensyn mellem trafikanter.

Meningen med streamerne er fortsat at sætte fokus på trafiksikkerhed i forbindelse med kørsel med landbrugsmaskiner – og gøre det med et smil.

Anden del af trafikkampagnen lanceres nu i forbindelse med høstsæsonen. Anden del består udover streamers også af forskellige plakater, der sætter fokus på forhold, der skal forbedre trafiksikkerheden. De bliver tilbudt landboforeninger, landbrugsskoler, maskinhandlere m.fl. Filmen havde en positiv tone, og informationskampagnen er ligeledes holdt i en kærlig jargon og leveret med et smil. Nogle af temaerne er kendt fra filmen, fx venstresving og synlighed, mens andre er nye.

”Vi har fået mange gode reaktioner på filmen via de sociale medier. Vi har også fået input til hvad vi i øvrigt skal sætte fokus på. En genganger var beskidte veje, som generer bilister og især motorcyklister, så det har vi fået lavet en info-plakat om”, fortæller Kathrine Blæsbjerg, konsulent i Landbrug & Fødevarer, medlem af Færdselsgruppen.

Et andet tema er bremseevne. Under overskriften ”Kan du slå bremserne i, når du ser en sød pi’?” opfordrer Færdselsgruppen maskinførere til at få tjekket deres bremser. I forlængelse heraf har Færdselsgruppen sammen med J. Hundahl, Farmas, TBS, Johs. Mertz og P.N. Maskiner gjort uge 31 til ”bremse-tjek-uge”.

Se hvor du kan få testet dine bremser på www.landtrafik.dk. Hold også øje med annoncer i landbrugsmedierne de kommende uge.

Yderligere information:
Vinderne af slogankonkurrence blev:
”Holder DU afstand, så holder JEG godt øje til dig” af Lene Clausen.
”Jeg kører ikke for at drille – men for at få dansk økonomi til at spille” af Jørn Dall.
”Tillykke, du er nr. 1 i køen – jeg giver plads, hvis det er muligt” af Astrid Wivel.
Vinderne er blevet kontaktet direkte. Færdselsgruppen takker mange gange for de mange, gode bud på slogans.

Alle plakater og streamers kan ses på www.landtrafik.dk.

Kilde: Landbrug & Fødevarer